Gibanje s pametnim telefonom

19.07.2016

Gibanje s pametnim telefonom


Osebni trener, analitik in slaba vest

Zlato pravilo vadbe je: biti mora redna. Na začetku smo vsi zagnani, da je kaj, nato pa vnema in rednost počasi popuščata. Rezultat takega pristopa so slaba volja, nekaj dodatne nove športne opreme in pogosto tudi kakšen dodaten kilogram. Rešitev? Osebni trener, ki ga lahko nosiš kar s seboj v žepu. Opomnil te bo na čas za vadbo, ti predpisal vaje in sitnaril, ko svojega programa vadbe ne boš izpolnil.

Športne zmogljivosti pametnih telefonov

Za redno vadbo, spremljanje napredka in analizo rezultatov je treba združiti več reči. Trdno voljo, strokovnjaka in priganjalca. Dandanes so vse tri sestavine, skupaj z nešteto dodatki, združene v različnih napravah. Športne ure (oziroma bolje rečeno športni ročni računalniki), merilci in tipala, računalniški programi za analizo ter opomniki poskrbijo, da ne zamudiš nobenega dne, predvidenega za trening. Ali pa sitnarijo z raznimi alarmi tako dolgo, dokler ne oddelaš predpisanega treninga. Seveda ni trajalo dolgo, da so razvijalci poskrbeli za množico različnih aplikacij za pametne telefone, s katerimi so vse prej našteto združili in športnikom omogočili dober trening.

Od teka in kolesarjenja do trebušnjakov in hujšanja

Ne glede na to, s čim se ukvarjaš (ali pa si se namenil ukvarjati), te na spletu že čaka nekaj primernih aplikacij. Za vse operacijske sisteme, seveda. Nekatere so plačljive, druge so zastonj (vsaj v osnovni verziji). Virtualni trenerji vaje tudi razložijo in prikažejo, med vadbo poskrbijo za spodbudo in motivacijo. Če si pri volji za tek, je izbira zelo bogata. Aplikacije štejejo kilometre, merijo čas in višinsko razliko, rišejo različne diagrame in beležijo porabljene kalorije. Poleg tega se lahko povežejo z merilniki srčnega utripa in narekujejo tempo s pomočjo glasbe! Z nosilcem za na krmilo kolesa aplikacije s pomočjo navigacije kažejo oziroma določajo pot, že pri načrtovanju pa pokažejo nekaj priporočenih tras. Z aplikacijami lahko napadeš tudi kilograme. Najprej zahtevajo vrsto podatkov, kot na primer starost, težo, višino in podobno, nato pa sestavijo program vaj in urnik izvajanja. Napredne (beri: plačljive) svetujejo tudi pri izbiri prehrane (beljakovine, ogljikovi hidrati, maščobe in podobno).

S telefonom nisi nikoli sam

Aplikacije v povezavi s svetovnim spletom omogočajo neskončno primerjav, analiz, testov in sodelovanja. Svoje podatke o priljubljenih trasah za tek, pohodništvo ali kolesarstvo lahko deliš z vsemi drugimi uporabniki (če pridejo kdaj na tvoj konec), se z njimi pomeriš na določeni razdalji ali času ali pa se zgolj pohvališ na družabnih omrežjih. Za nekaj doplačila lahko aplikacije pripravijo tudi natančne analize tvojega napredka in dosežkov, te po potrebi še nekoliko spodbudijo ali pa ustavijo tvojo (preveliko) vnemo. Možnosti so neskončne.

S telefona nazaj na zapestje

Ne glede na zmogljivosti pa so telefoni preveč nerodni za prenašanje s seboj med tekom, pri fitnesu in še mnogih drugih aktivnostih. Odgovor na to težavo so pametne ure, ki poleg vadbe beležijo tudi tvoj počitek, čas spanja, dela, prehojene korake in podobno. Da ne bi česa zamudil, se povežejo s telefonom ter posredujejo SMS sporočila, obvestijo o zgrešenih klicih in prejeti elektronski pošti. Njihova dobra stran je tudi ta, da znajo po dobro opravljeni vadbi pohvaliti tvoj trud in te še dodatno motivirati.

Aplikacija je vseeno le aplikacija

Aplikacijam pa kljub raznovrstni ponudbi, močni programski podpori in mnogokrat prelepim obljubam ne gre slepo zaupati. Uporaba zdrave kmečke pameti in poslušanje svojega telesa sta še vedno najboljši pristop. Glede na izbran šport pa je treba poskrbeti tudi za dobro zavarovanje, saj veš, za vsak primer.

  • primozbregar.com 228